در واقع، اینستاگرام پستها را رتبهبندی میکند و آنها را با توجه به رتبهشان اولویتبندی میکند. تعداد لایکها و کامنتها از جمله مهمترین مواردی هستند که روی رتبهبندی یک پست تأثیر میگذارند. بهطور کلی ? فاکتور در رتبهبندی کردن پستها توسط الگوریتم اینستاگرام در نظر گرفته میشود:
?? تعداد لایکها و کامنتهای یک پست اینستاگرام
?? تعاملات کاربر با پستهای قبلی شما
?? زمان به اشتراک گذاشتن پست
|
|
اگر پستهایتان معمولاً توسط فالوورها مورد توجه میگیرد، مطمئناً نتیجه خوبی از فعالیت در اینستاگرام خواهید گرفت. هر چقدر افراد بیشتری پستهای شما را لایک کنند یا برای آنها کامنت بگذارند، احتمال نمایش آنها در تب Explore نیز بیشتر میشود. به این ترتیب، افرادی که صفحه شما را فالو نکردهاند نیز میتوانند عکسهای پرطرفدار شما را ببینند.
لایکها، کامنتها و تعداد بازدید ویدئوها در اینستاگرام بسیار باارزش هستند زیرا فاکتورهای مهم الگوریتم اینستاگرام بوده و محل قرار گیری پست شما را در فید خبری مشخص میکنند. همانطور که در بالا هم گفته شد هر چه تعداد لایک و کامنت اینستاگرام شما بیشتر باشد، احتمال دیده شدن پستهایتان در Explore اینستاگرام بیشتر میشود.
بنابراین، اگر میخواهید برند موفقی در شبکههای اجتماعی داشته باشید، سعی کنید ساعت مناسب به اشتراک گذاشتن پستها را پیدا کنید، از هشتگهای مرتبط استفاده کنید و از طریق برگزار کردن مسابقه، تشویق کردن فالوورها به کامنت گذاشتن و دیگر نکتههایی که در این مقاله بررسی کردیم، درگیری آنها با پستهایتان را افزایش دهید.
یکی از روش هایی که میتواند برند، خدمات و محصولات شما را به مخاطبان هدف برساند و در نهایت افزایش ورودی و فالوور داشته باشد روش کامنت مارکتینگ یا بازاریابی دیدگاه است. با توجه به کسب و کار شما چه در وب سایت و چه در اینستاگرام لازم است برندتان را معرفی و مشتری های واقعی مرتبط با کسب و کار خود را پیدا کنید.
بنابراین نباید از این روش غافل بود. یکی از روش های کامنت گذاشتن و کامنت نوشتن این است که متنی کوتاه، جذاب و گیرا آماده کنید و به پیج های افراد و کسب و کارهای مرتبط با کار خود بروید و علاوه بر لایک کردن پست هایشان، زیر پست های آن ها کامنت و دیدگاه بگذارید و بعد از تعریف و تمجید از کسب و کار و یا پست آن ها معرفی مختصری از خدمات و برند خود داشته باشید و لینک ورود به سایت و پیج خود را در انتهای کامنتتان قرار دهید.
این باعث می شود که مخاطبان و فالوورهای پیج های دیگر هم کامنت شما را ببینند و به پیج شما سر بزنند و دیگر این هنر شماست که با تولید محتوایتان آن ها را تبدیل به مشتری کنید.
ابتدا باید هدف شما از کامنت مارکتینگ بطور دقیق مشخص شود تا بتوانید مخاطبان زیادی جذب کنید. توجه کنید که کامنت ها در کامنت مارکتینگ اینستاگرام باید دارای متنی جذاب و مرتبط با موضوع باشد، متن، طولانی و دارای کلمات تکراری و خسته کننده نباشد، در متن کامنت مارکتینگ اینستاگرام استفاده از هشتک مناسب کسب و کار یا برندتان فراموش نشود، همچنین در انتهای متن گذاشتن لینک صفحه اینستاگرام یا سایت ضروری است.
یکی از مواردی که گاهی اوقات برای برخی از کسب و کارها اهمیت دارد، ایرانی یا خارجی بودن فالوورهایی است که آن پیج را دنبال میکنند. فالوورهای ایرانی کاربران ایرانی هستند که در یک پیچ حضور دارند و فالوورهای خارجی معمولاً کاربران ایرانی هستند که ساکن کشورهای خارجی هستند. اگر یک پیج در اینستاگرام در حوزه فروشگاهی فعالیت داشته باشد، اهمیت ایرانی یا خارجی بودن فالوورها برای آن بیشتر میشود. بعضی از پیجهای فروشگاهی هستند که امکان ارسال محصولات به شهرهای اطراف را دارند اما آنها نمیتوانند محصولات و خدمات خود را به خارج از کشور ارسال کنند.
برای این پیچها فالوور ایرانی نسبت به فالوور خارجی اهمیت بیشتری دارد؛ زیرا فالوور خارجی اگر در کانال حضور هم داشته باشد، به دلیل اینکه نمیتواند خرید کند تأثیری در فروش آن پیج نخواهد داشت. گاهی اوقات بعضی از پیچها هستند که قابلیت ارسال محصولات به خارج از کشور را دارند یا در حوزه فروشگاهی فعالیت نمیکنند، در این شرایط حضور فالوورهای خارجی برای آنها بیتأثیر نخواهد بود. برای اطلاعات بیشتر در حوزه افزایش فالوور اینستاگرام می توانید مقاله آموزشی را در این لینک مطالعه کنید.
افزایش تعداد کامنتهای یک صفحه اینستاگرامی تأثیر زیادی در به دست آوردن فالوورهای جدید دارد؛ زیرا زمانی که یک کاربر جدید وارد پیج شما میشود علاوه بر توجه به تعداد فالوورهایتان، حتماً به پستهای که در پیج وجود دارد نیز سر میزند.
اگر تعداد لایکها یا کامنتهای یک پست بسیار کمتر از حدی که باتوجه به تعداد فالوورهای پیج از آن انتظار میرود باشد، مخاطب حدس می زند که این پیج دارای فالوورهای فیک است و از آن خارج میشود؛ زیرا هیچکس علاقهای به دنبال کردن پیجهایی که غیرقابل اعتماد به نظر میرسند ندارد. البته زمانی این مسئله بیشتر اهمیت پیدا میکند که هدف شما از راهاندازی یک پیج اینستاگرامی فروش آنلاین باشد.
پیجهایی که با هدف فروش راهاندازی شدهاند، باید برای جلب اعتماد فالوورهایشان تلاش زیادی انجام دهند؛ زیرا کاربران اینستاگرام از پیج هایی که قابل اعتماد نیستند خریدی انجام نمیدهد. خرید کامنت اینستاگرام میتواند به شما در اعتمادسازی فالوورهایتان کمک کند؛ به همین دلیل اگر شما از فالوورهای فیک برای بالابردن تعداد فالوورهایتان استفاده میکنید، بهتر است برای پستهایتان لایک فیک نیز خریداری کنید. در واقع خرید کامنت میتواند به افرادی که تمایل به افزایش درآمد از طریق اینستاگرام دارند، کمک زیادی بکند.
میتوانید با پرسیدن سوالهایی مثل «کدوم یکی رو بیشتر دوست داری؟»، با فالوورها تعامل داشته باشید، اما اگر میخواهید مکالمه و ارتباط بیشتری با آنها در بخش کامنتها داشته باشید، این نوع پرسشها را مدنظر قرار دهید. منظور سوالاتی است که ذهن مخاطب شما را درگیر کرده و با احساسات زیاد، به آنها پاسخ خواهد داد. در این صورت، اگر به قسمت کامنتها سری بزنید، خواهید دید که مردم در حال پاسخ دادن به یکدیگر و همچنین مشارکت در کامنتهای دیگر کاربران با هم هستند!
همان طور که گفته شد، شما با کاربرانی سروکار دارید که برای اعلام نظر خود و تعامل با کسبوکارها خساست به خرج میدهند؛ بنابراین افزایش کامنت اینستاگرام ساده نیست. با این حال، تکنیکها و روشهای مختلفی وجود دارد که با کمک آنها میتوانید فالوورهای خود را به گذاشتن کامنت و تعامل بیشتر تشویق کنید.
هرقدر تعداد کامنتهای شما بیشتر باشد، شانس بیشتری برای دیدهشدن خواهید داشت؛ زیرا سابقه? تعامل شما با کاربران یکی از فاکتورهای مهم برای الگوریتم جدید اینستاگرام است. از طرفی، چشم اغلب افراد به دهان فردی از جنس خودشان است؛ بنابراین به پستهایی توجه میکنند که تعداد کامنت بیشتری گرفتهاند تا پاسخ سوال خود را در میان نظرها و گفتههای سایر کاربران پیدا کنند.
تغییراتی در این الگوریتم رخ داده است که فقط به کامنتهای واقعی بها داده شود. به همین دلیل، شما باید کیفیت کار خود را افزایش دهید و از تکنیکهای افزایش کامنت اینستاگرام استفاده کنید تا با غضب اینستاگرام روبرو نشوید.
شما متوجه شدید که نبرد در این میدان آسان نیست و تلاش و زمان زیادی میطلبد؛ اما این سوال که چگونه تعداد کامنت بیشتری بگیریم، همچنان بیپاسخ مانده است. نگران نباشید؛ سرتان کلاه نرفته است! در بخش بعدی، تکنیکهای مختلفی را با شما در میان میگذاریم تا بتوانید تعداد کامنتهای خود را افزایش دهید.
مسلماً کامنتهایی که کاربران به اشتراک میگذارند همیشه مثبت نیستند و گاهی ممکن است مابین این کامنتهای مثبت تعدادی کامنت منفی هم به چشم بخورد که شما شاید در وهلهی اول ممکن است با دیدن این کامنتها ناراحت شوید و آنها را از صفحهی خود پاک کنید یا به این فکر بیفتید که آن فالوور را بلاک کنید.
ولی بدانید که این کامنتها هم میتوانند باعث رشد پیج شما شوند و تأثیر مثبت زیادی را در جذب فالوور داشته باشند.
همه ی ادمین ها و بلاگرها زمانی که یک پست را در پیج خود بارگذاری می کنند به دنبال آن هستند تا افراد زیادی با ارسال کامنت های مثبت، به رویکرد و محتوای آن ها صحه بگذارند. البته این از خصلت انسان است که همواره به دنبال تایید شدن می باشد. اما گاهی اوقات بر خلاف جهت باورهای فرد، عده ای از کاربران نسبت به آن پست عکس العمل نشان داده و با انتقاداتی اصطلاحا اقدام به ارسال کامنت منفی می کنند.
اغلب ادمین ها و بلاگرهایی که از اصول و مبانی بلاگری بی اطلاع هستند سریعا نسبت به آن کامنت گارد گرفته و با پاسخی کوبنده و سرشار از کنایه ها اقدام به دفاع از محتوای خود می کنند! البته اگر کامنت را از زیر پست خود حذف نکنند!
این کار به شدت توسط متخصصان این حوزه نهی شده است زیرا دارای بار بسیار منفی برای پیج شما می باشد که در طول دراز مدت می تواند جلوه ی پیج شما را مخدوش کند. به همین منظور نیاز است که ابتدا آرامش خود را حفظ کرده و خشم خود را سرکوب کنیم. زیرا تصمیم گیری در مواقع عصبانیت، معمولا عواقب ناگواری را به دنبال خواهد داشت.
ابتدا به عنوان یک صاحب پیج بایستی به این باور برسید که قرار نیست همه ی افراد موافق محتوای شما باشند یا اصلا قرار نیست که همیشه حق با شما باشد و هیچگاه مطلب اشتباهی منتشر نکنید! شما هم انسان هستید و انسان هم جایز الخطاست. شاید عده ای معتقد باشند که شخص کامنت گذار اشتباه کند، البته که این موضوع هم پذیرفته شده و قابل قبول است. اما نباید از اصل موضوع که انتقاد است غافل شویم. اگر به عنوان یک شخص کارکشته و با تجربه پیج خود را بررسی کنیم، متوجه خواهیم شد که کامنت منفی سراسر مزیت است!
اینستاگرام میگوید، هرچه کاربران بیشتری با لایک و کامنت با صفحه شما ارتباط برقرار کنند، پیج شما به آنها بیشتر نشان داده خواهد شد. در نتیجه هرچه تعامل بیشتری در پیج اینستاگرام خود داشته باشید، نتیجه بهتری خواهید گرفت. در این قسمت تاثیر کامنت اینستاگرام و یکسری راهکار را برای افزایش کامنت به شما آموزش دادهایم. این راهکارها عبارتند از؛
سعی کنید به همه کامنتها پاسخ دهید
یکی از مهمترین استراتژی برای داشتن کامنتهای زیاد در اینستاگرام، پاسخ دادن به کامنتها است که قبلاً دریافت کردهاید. وقتی به کامنتی که در پستهای خود دریافت میکنید پاسخ دهید، مخاطب احساس صمیمیت و نزدیکی میکند. در نتیجه وقتی مخاطبان احساس کنند که شما علاقمند به شنیدن نظرات و پیشنهادات آنها هستید. کامنتهای بیشتری برای پستهای شما میگذارند. این کار میتواند منجر به افزایش وفاداری شما و کاربرانتان شود.
پست خود را در استوریها به اشتراک بگذارید
مخاطبان رسانههای اجتماعی دوست ندارند زمان زیادی را صرف گشت و گذار در فیدهای(صفحه نخست)خود کنند. با این وجود مشاهده استوریها در بالای صفحه نیاز به صرف زمان زیادی ندارد و همانطور که میدانید اولین چیزی است که میتواند توجه مخاطبان را به خود جلب میکند. بهتر است برای دریافت کامنتهای بیشتر، وقتی که چیزی جدید در فید خود آپلود میکنید، آن پست را در استوریهای خود به مردم اطلاع دهید.
از فالوورهای خود بخواهید تا درباره پستهای شما نظر بدهند
راحتترین راه برای به دست آوردن چیزی، درخواست آن است. با این وجود، اگر دوست دارید کامنت بیشتری دز پیج خود داشته باشید باید از فالوورهای خود بخواهید تا نظرات خود را از طریق کامنت به شما بگویند. برای انجام این کار، باید محتوایی را ایجاد کنید که مخاطبان را مجبور به اشتراک گذاری آن کند. یا از آنها بخواهید دوستانشان را در زیر پست منشن کنند. با انجام این کارها میتوانید کامنت بیشتری دریافت کنید.