ویدئوهای آموزش زبان ترکی استانبولی


ویدئوهای آموزش زبان ترکی استانبولی

b3_czm6.png

ویدئوهای آموزش زبان ترکی استانبولی

ویدئوهای آموزش زبان ترکی استانبولی

ویدئوهای آموزش زبان ترکی استانبولی - آموزش زبان ترکی استانبولی پروان آکادمی در حال حاضر از معروفترین و محبوبترین مجموعه های آموزش زبان ترکی استانبولی به فارسی در ایران است. بسته آموزش ترکی استانبولی پروان آکادمی به صورت تصویری زبان ترکی استانبولی را از مقدماتی تا پیشرفته به شما آموزش می دهد.
هدف مجموعه آموزش زبان پروان آکادمی ترکی استانبولی، صرفا آموزش لغات نیست بلکه آموزش تصویری و تقویت شنیدار و گفتار و همزمان آموزش جملات و لغات ترکی استانبولی نیز هست. روش کار این مجموعه به این شکل است که می بایست زبان آموز هر روز یک درس را از این مجموعه (در منزل یا بیرون از منزل) ببینید و گوش دهد. از آنجایی که این مجموعه به صورت تصویری است، به راحتی می توانید یاد بگیرید و صحبت کنید.
دوره مقدماتی و پیشرفته ـ مکالمه زبان ترکی استانبولی پروان آکادمی در سه ماه با روزی ?? دقیقه گوش کردن و یا نگاه کردن به هر درس روش استفاده آسان برای تمامی سنین با هر سطح آشنایی به زبان ترکی استانبولی برگرفته شده از جدیدترین متد آموزشی روز جهان

  • تمرکز و تقویت حافظه در ضمن یادگیری
  • تکرار مطالب در فواصل زمانی مختلف

بیش از 20 ساعت آموزش شامل محاوره ، آشنایی با لغات ، آموزش حروف اضافه ، آشنایی با جمله سازی دروس در این سیستم آموزشی به صورت فایلهای صوتی و یا تصویری آماده شده است و شما برای یادگیری آنها تنها و تنها نیاز به گوش دادن به این فایلهای صوتی دارید .در این آموزشها با تکرار هوشمندانه و برگشتی ،لهجه شما از ابتدا لهجه درستی شکل گرفته و به طور خودکار قواعد بیشمار زبان را در عمل فرا خواهید گرفت . شنیدن دروس این مجموعه بسیار لذت بخش و پر انرژی است و به طور مداوم از شما تمریناتی میخواهد (تکرار برخی از جملات )که خود این مساله برای شما بسیار لذت بخش و هیجان انگیز خواهد بود .
در ابتدا مکالمه ای پخش میشود ،سپس روی تک تک لغات و جملات مکالمه تاکید شده و معنی و طرز تلفظ آنها آموزش داده میشود. این دوره آموزشی شامل 25 درس جداگانه میباشد .آموزش مکالمه زبان بصورت کلمه به کلمه و تکرار کلمات همراه با گوینده و ساختن جمله با کلمات بیان شده در حافظه موقت قرار گرفته و تکرار در ادامه دروس و یادآوری آنها در فواصل زمانی تعیین شده باعث میگردد اطلاعات از حافظه اصلی منتقل گردد و محفوظات ماندگار شوند.

 

ویدئوهای آموزش زبان ترکی استانبولی

مزیت این شیوه آموزشی چیست ؟

مزیت این روش یادگیری عملی یک زبان است . بسیاری از استادان زبان بر این باورند که بهترین روش یادگیری یک زبان خارجی این است که به آن کشور سفر کنید و مدتی را در بین مردم آنجا سپری کنید . این مجموعه این مساله را برای شمافراهم می کند. افزون بر این قواعد زبان را به شکل بسیار عمیق و درونی آموزش میدهد و شما بدون اینکه متوجه شوید تمام قواعد زبان را ناخود آگاه فرا خواهید گرفت.

  • یادآوری بین زمان مندرج (بر پایه ی قوای ذهنی و به خاطر سپری اطلاعات جدید در بزرگسالان )
  • اصل پیش بینی (پرسش از دانشجوبر اساس آموخته های جدید )

 

برنامه بر پایه یادگیری زنده
بکار گرفتن دانشجو در موقعیتهای روزمره و واقعی برای یادگیری و تمرین آموخته ها است درست به مانند اینکه در کشور بیگانه حضور فیزیکی دارید . بر اساس این روش در هر زبانی یک هسته کلامی وجود دارد که با فراگیری مجموعه لغاتی که بیشترین و ضروری ترین کاربرد را در هر زبانی دارند میتوان بی آنکه مغز را با لغات غیر ضروری و اطلاعات غیر کاربردی انباشته کرد زبان را آموخت.

 

ویدئوهای آموزش زبان ترکی استانبولی

سخن نهایی درباره ویدئوهای آموزش زبان ترکی استانبولی

با این مجموعه از پروان آکادمی شما میتوانید در هر جا و هر مکان زبان ترکی استانبولی را مکالمه کنید در واقع میتوان گفت به علت دسترسی آسان به این مجموعه از کوچکترین فرصتها ( مترو . اتوبوس و حتی رانندگی ) استفاده کرد و مکالمه ترکی استانبولی خود را تقویت کرد.

ترفندهای کاشت نهال سیب در باغچه منزل


ترفندهای کاشت نهال سیب در باغچه منزل

اگر تا الان به دنبال چگونگی کاشت نهال سیب در باغچه منزل می‌گشتید، احتمالا در بیشتر راهنماها دیده‌اید که گفته‌اند میوه‌دهی درخت سیب می‌تواند مدت زمان طولانی طول بکشد و این موضوع شما را دلسرد کرده است! اما باید بدانید که میوه‌دهی درخت سیب به تنوع بذر سیب کاشته شده، نهال سیب خریداری شده و شرایط پرورش آن بستگی دارد. با خرید نهال از نهالستان آلفا نهال با اطمینان از سالم بودن خرید کنید.

 به طور متوسط میوه‌دهی درخت سیب حدود 8 سال طول می‌کشد اما برخی ارقام درخت سیب نیز زودتر از سایرین میوه تولید می‌کنند.

آموزش کاشت درخت سیب و نگهداری از آن (صفر تا صد)

سیب از تیره گلسرخیان است. این گیاه از درختان میوه مناطق معتدل سرد به شمار می‌آید و میتواند سرمای ?? درجه تا ?? درجه زیر صفر رو تحمل کند. صدها نوع درخت سیب وجود دارد و هر کدام از آنها مخصوص یک منطقه می باشند. اگر یک درخت سیب مناسب منطقه ی خودرا انتخاب کنید، احتمال میوه دادن آن زیاد خواهد بود.

انتخاب یک نوع درخت سیب مخصوص منطقه ی شما، از اهمیت زیادی برخوردار است. زیرا هر درخت سیب به دمای خاصی پاسخ می دهد. برخی از گونه های درخت سیب، در مناطقی که زمستان سرد و طولانی دارد به خوبی می رویند. اما گونه هایی از سیب نیز وجود دارند که در دیگر مناطق به خوبی رشد می کنند. نیاز سرمایی جوانه‌های سیب در حدود ???? الی ???? ساعت زیر ? درجه سانتی گراد بوده، لذا در مناطقی با زمستان‌های گرم خوب به عمل نمی‌آیند.

https://alphanahal.ir/apple-seedling/

نکات کاشت درخت سیب در باغچه منزل

جهت کاشت درخت سیب، انتخاب سطح بالاتر باغچه بهتر است؛ دلیل این امر آن است که سردشدن و یخبندان اعماق خاک، با تحریک ریشه‌ها سبب از بین رفتن شکوفه‌های درخت در بهار می‌شود. کاشت درخت سیب در زمین‌های بالاتر شکوفه‌ها را از سرمازدگی و ریزش بهاره محافظت کرده و میوه‌دهی درخت سیب را تضمین می‌کند.

مورد دیگری که بایستی در نظر بگیرید، این است که نهال سیب را در نزدیکی درختان بزرگ دیگر یا نهرها نکارید؛ زیرا هر دو این محیط‌ها می‌تواند میوه‌دهی درخت سیب را کاهش دهد. پرورش مناسب درخت سیب به آفتاب کامل نیاز دارد. بدیهی است که بهترین زمان برای کاشت درخت سیب، بهار است؛ اما باز هم اطمینان حاصل کنید که زمین غیریخبندان و گرم شده باشد.

هنگام کاشت نهال سیب، به نحوه قراردادن ریشه در خاک توجه کنید. جهت کاشت نهال سیب نیاز است تا شما سوراخی به اندازه دو برابر قطر ریشه و حداقل 60 سانتی متر عمق حفر کنید. زمانی که ریشه‌ها را با خاک می‌پوشانید، به آرامی خاک را فشار داده تا فضایی خالی بین ریشه و خاک باقی نماند و نهال سیب شما به خوبی در آن تثبیت گردد.

 نحوه کاشت درخت سیب: مراحل کاشت از آغاز

درخت سیب مناسب با شرایط منطقه خود را انتخاب کنید. می‌توانید به طور همزمان چند نوع درخت را که با یکدیگر گردافشانی دارند، انتخاب کنید. برای این کار نیاز به اندکی مطالعه و پرس و جو است.

نهال سیبی عاری از خاک را از بازار تهیه کنید.

ترجیحا فصل بهار را برای کاشت درخت سیب انتخاب کنید.

درون خاک یک حفره عمیق ایجاد کنید. این حفره  باید طوری باشد که ریشه آزادانه در خاک قرار بگیرد.

تعیین pH خاک و همچنین اضافه کردن مواد مغذی به خاک را فراموش نکنید. برای این کار می‌توانید از افراد متخصص و کاربلد از یک شرکت معتبر کمک بگیرید.

بهتر است کاشت گیاه در بخشی باشد که در معرض تابش نور کافی آفتاب قرار بگیرد.

خاک را توسط مواد ارگانیک غنی کنید. به این صورت مواد مورد نیاز گیاه تامین خواهد شد.

تعیین فاصله در زمان کاشت فاکتور مهمی است. به این فاصله دقت کنید. برای کاشت جوانه‌های سیب، بهتر است فاصله آن‌ها از هم حدود ? متر باشد.

پس از تعیین کردن شرایط مناسب کاشت و ایجاد حفره در خاک، اقدام به کاشت درخت کنید. جوانه را در حفره کنده شده قرار دهید و اطراف آن را بپوشانید.

بهتر است بلافاصله بعد از کاشت، گیاهان را آبیاری کنید.

 خاک مناسب برای کاشت نهال سیب در باغچه

برای کاشت و پرورش درخت سیب در باغچه توجه به پ هاش خاک از اهمیت بالایی برخوردار است. لذا لازم است تا پ هاش خاک را مرتبا مورد آزمایش قرار دهید. پ هاش مناسب برای کاشت درخت سیب لازم است تا بین 5.8 تا 7 باشد. برای حصول به چنین نتیجه ای لازم است تا مواد مناسبی را بر اساس شرایط با عمق 30 الی 50 سانتی متر به خاک بیفزایید.

دما و شرایط آب و هوایی مناسب برای کاشت و نگهداری درخت سیب

بهترین آب و هوا برای رشد درخت سیب آب و هوای مرطوب و سرد است. در مناطقی با بارندگی سالیانه بیش از 500 میلی لیتر درخت سیب رشد خوبی میکند. برای خنک شدن جوانه های گل به 800 تا 1500 ساعت دمای پایین تر از 7 درجه سانتیگراد نیاز است.

 

بهترین مناطق برای کاشت درخت سیب مناطقی هستند که در سردترین حالت حداقل دمای آنها 20 تا 25 درجه سانتی گراد زیر صفر باشد و در گرمترین حالت حداکثر دمای آن منطقه 38 درجه بالای صفر باشد.

 

مناطقی که دمای آنها در زمستان از ??- درجه سانتی گراد تجاوز می کند، برای پرورش سیب مناسب نیستند. همچنین ارتفاع ???? الی ???? متر از سطح دریا برای کاشت درخت سیب مناسب می باشد.

مراقبت و هرس کردن و محافظت درخت سیب از آفات

  1. خاک اطراف درخت سیب را با فواصل مساوی مرطوب نگه دارید.

به طور عمیق خاک درخت سیب را خیس کنید اما این کار را به طور متناوب انجام دهید. در حین فصل های رویش، دو بار در هفته به طور عمیق به درخت سیب آب دهید. پس از باریدن باران، لازم نیست به درخت سیب آب بدهید؛ زیرا این کار باعث خفگی ریشه های درخت سیب خواهد شد.

اگر در حین فصل های رویش، برگ های درخت سیب خشک و پژمرده به نظر می رسند، باید بیشتر به آن آب بدهید. وقتی که هوا بسیار گرم است، همواره بررسی کنید که درخت سیب خشک نشود.

  1. به دور پایه ی درخت سیب مالچ بپاشید.

پاشیدن مالچ، دمای دور پایه ی درخت سیب را تنظیم می کند، و از زیاد گرم شدن و زیاد سرد شدن ریشه جلوگیری می کند. همچنین از رشد علف های هرز جلوگیری می کند و باعث می شود که مواد مغذی خاک حفظ شوند.

مالچ را به صورت یک دایره ی بزرگ به دور پایه ی درخت سیب بپاشید.

مالچ می تواند پوست درخت را از بین ببرد، پس هنگام پاشیدن مالچ به دور پایه ی درخت، دقت کافی داشته باشید.

  1. تا زمانی که درخت سیب به خوبی تثبیت نشده است، نباید زیاد آن را هرس کنید.

نیازی نیست که درخت های سیب جوان را زیاد هرس کنید.

  1. از درخت سیب در برابر حشرات محافظت کنید.

همچنین از درخت سیب در برابر حیواناتی مثل خرگوش و ... محافظت کنید.

انواع روش کاشت سیب

کاشت نهال سیب به پنج روش انجام می‌گیرد:

بذر

قلمه زنی

خواباندن

پاجوش

پیوند

کاشت درخت سیب از طریق بذر

در این روش شما باید ابتدا بذر سیب را تهیه کنید. خیلی راحت می‌توانید خودتان این کار را انجام دهید. فقط لازم است میوه Apple tree، را به دو قسمت تقسیم کنید و دانه‌های درون آن را خارج کرده و در یک دستمال خیس قرار دهید. حال شما باید دستمال را درون یک پلاستیک گذاشته و به مدت یک ماه در یخچال نگهداری کنید. وقتی دانه‌ها شروع به جوانه زدن کردند، باید آن‌ها را درون یک گلدان بکارید. آبیاری مرتب فراموش نشود. وقتی بذر جوانه زده سر از خاک بیرون آورد و تا حد معینی رشد کرد، نوبت آن رسیده است که آن را به زمین اصلی منتقل کنید.

 کاشت نهال سیب به روش قلمه زنی

می‌توان گفت این روش، راحت‌ترین روش کاشت سیب، نسبت به دیگر روش‌ها است. در این روش شما فقط لازم است که با چاقویی تیز، شاخه‌ای را از درخت جدا کرده و این قلمه را در گودالی که در خاک ایجاد کرده‌اید کاشته و آبیاری کنید. اگر بخواهید امر ریشه زایی را تسریع نمایید، در این روش می‌توانید از هورمون‌های ریشه زایی نیز استفاده کنید.

 کاشت درخت سیب به روش خواباندن

در این روش قسمتی از شاخه گیاه، با ارتفاعی مناسب، در خاک کاشته می‌شود. ابتدا شما باید در خاک گودال ایجاد کنید و بعد شاخه را در آن قرار داده، سپس روی آن را با خاک مناسب و نرم بپوشانید. پس از گذشت مدت زمانی، شاخه ریشه دار شده و شما باید در این مرحله شاخه را از قسمتی که در خاک قرار دارد جدا کنید.

 پرورش درخت سیب از طریق پاجوش

این روش برای کاشت سیب نیز بسیار آسان ‌است. شما در این روش باید پاجوش‌هایی را که در کنار درخت رشد می‌کنند از خاک بیرون آورده و سپس آن‌ها را در زمین اصلی و در یک گودال بکارید. اگر اندازه پاجوش‌های شما خیلی کوچک هستند، می‌توانید برای کاشت از گلدان نیز استفاده کنید.

کاشت درخت سیب از طریق پیوند

در روش پیوند باید یک شاخه از درخت سیب؛ را به عنوان پایه انتخاب کرده و به آرامی یک شکاف به شکل T انگلیسی بر روی آن ایجاد کنید. حال با پشت چاقوی پیوندزنی، پوست را بلند نموده و جوانه را در داخل آن قرار دهید. یادتان باشد که انتهای محل را با نخ پنبه و یا پوست درخت نارون ببندید. بعد از گذشت 10 تا 12 روز می‌توان تشخیص داد که آیا پیوند شما موفقیت آمیز بوده است یا خیر. بعد از رشد پیوندک، شما باید باقی مانده‌ی پایه را برش داده و آن را به قیم ببندید.

آبیاری درخت سیب

EC آب حداکثر می‌تواند ???? میکرو موس بر سانتی متر باشد. برای رشد سیب 700 تا 1000 میلی متر بارندگی در طول سال کافی است، با توجه به تراکم و چیدمان درختان سیب میزان  آبیاری آن ها به شکل سالانه با یکدیگر متفاوت است (بین 6.2 تا 26 متر مرکب برای هر درخت). مقدار روزانه مصرف آب برای هر درخت حداکثر 25 تا 200 لیتر در روز است. دوره رشد درخت سیب (بین 170 تا 210 روز) از نظر آبیاری شامل چهار مرحله ی گل دهی، تشکیل، ایجاد جوانه های گل و مرحله رسیدن میوه است. مقدار آب مصرفی بر اساس کیفیت خاک منطقه و نوع پایه سیب و شرایط آب و هوایی متغیر می‌باشد.

برداشت محصول سیب

  • وقتی که سیب ها رسیده شدند، آنها را بچینید.

وقتی که سیب ها در حال بیرون آمدن هستند، سیب های کوچک و ضعیف تر را بچینید. تا میوه های دیگر به خوبی رشد کنند و کامل و رسیده شوند.

  • در زمان مناسب، محصول سیب را برداشت کنید.

بررسی کنید که محصول درختان سیب شما چه زمانی باید برداشت شوند.

  • سیب ها را در مکانی خنک و تاریک نگهدای کنید.

سیب ها باید در دمایی بین 0 تا 7 درجه ی سانتی گراد نگهداری شوند. سیب ها در دمای مذکور، تا شش ماه سالم خواهند ماند.

شایع ترین بیماری و آفات درخت سیب چیست؟

درخت سیب؛ از جمله محصولاتی است که در معرض خطر انواع بیماری‌ها قرار دارد. به همین منظور در هنگام کشت نهال سیب، باید دقت کامل را به عمل بیاورید تا نهالی مقاوم و بذری قدرتمند را انتخاب کنید. برخی از رایج‌ترین بیماری‌های درخت سیب عبارتند از: لکه سیاه سیب (Apple Scab)، بیماری آتشک (Fire Blight)، لک چوب پنبه‌ای (Cork Spot)، سفیدک سطحی (Powdery Mildew) و زنگ سیب (Rust).

چند نوع هرس داریم و هرس پس از کاشت درخت سیب چگونه انجام‌ می‌شود؟

به منظور هرس کردن درخت سیب، باید شاخه‌های جوان باردار شده را از درخت جدا کرده تا شاخه‌های دیگر بتوانند جانشین آن‌ها شوند. برای جلوگیری از پیری زودرس درخت، باید حتماً عمل هرس کردن، به موقع و به روشی صحیح انجام شود. درخت پیر، میوه‌هایی ریز و نامرغوب تولید خواهد کرد.

زمستان، بهترین زمان برای هرس درخت سیب، است. در این زمان برگ‌ها ریزش کرده‌اند و شرایط مناسب ‌است. یادتان باشد شاخه‌ای را که‌ می‌خواهید هرس کنید، کاملاً از انتها بریده و چیزی از آن در محل باقی نماند.

در سال اول کاشت درخت سیب؛ وقتی گیاه فقط یک ساقه طویل ‌است، حین هرس باید تا حدود 80 سانتی متر اندازه ی آن باشد که آن را هرس نمایید، به دلیل اینکه ساقه‌های اصلی درخت سیب در زمستان دوم تشکیل خواهند شد. درخت سیبی، که فقط 5 سال دارد لازم نیست هرس شود و شما باید فقط ترکه‌های شاخه‌ها را کم کنید تا از در هم رفتگی و انبوهی آن‌ها جلوگیری به عمل آید. در انتها بدانید که برای درخت سیب، دو نوع هرس فرم و هرس باردهی وجود دارد و از نظر زمانی نیز هرس زمستانه و هرس تابستانه داریم.

نکاتی برای نگهداری از درخت سیب

 

 - برای ایجاد دمای اعتدال در درخت سیب و ایجاد مانع برای رشد علف های هرز در اطراف درخت میتوانید از پیچیدن مالچ به دور درخت استفاده کنید. هنگامی که به دور درخت مالچ پیچیده می شود ریشه میتواند سرما یا گرمای زیاد را کنترل کند. دقت داشته باشید که مالچ میتواند به پوست درخت آسیب بزند و باید به خوبی و درستی از آن استفاده شود

 - وجود علف های هرز مانع رشد درخت می شود و باید آنها را سریعا از بین برد

 - از آن جایی که درختان سیب در مقابل تعداد از بیماریهای قارچی و باکتریایی و آفات حشره ای آسیب پذیر هستند باید هنگام مشاهده این آفات از سموم مناسب به اندازه مناسب استفاده کنید چون مصرف بیش از حد سم باعث سوزاندن و از بین رفتن درخت می شود

 - پرورش، تکثیر و نگهداری از درخت سیب بسیار آسان است و شما می توانید از این طریق رونق کسب و کار و اقتصاد داشته باشید

https://alphanahal.ir/