انواع شیشه رنگی و کاربرد آنها در دکوراسیون داخلی

کلمات کلیدی: شیشه رنگی- شیشه لاکوبل- شیشه هوشمند

 

انواع شیشه رنگی و کاربرد آنها در دکوراسیون داخلی

شیشه ها در قسمت های مختلفی کاربرد دارند و برای اهداف متفاوتی استفاده می شود. یکی از انواع پر کاربرد شیشه، شیشه رنگی است که در زمینه دکوراسیون داخلی و زیبا سازی ظاهری قسمت های مختلف ساختمان ها استفاده می شود. شیشه رنگی از طریق دو روش کلی تولید می شود. در روش اول با استفاده از اضافه کردن یا کم کردن استفاده از برخی مواد شیمیایی در اولین مراحل ساخت شیشه، شیشه رنگی تولید می کنند. در این روش برای رسیدن به رنگ قرمز به شیشه اکسید مسی اضافه می کنند. در روش دوم ساخت شیشه های رنگی، شیشه سفید بدون رنگ را در شیشه ذوب شده رنگی قرار می دهند به صورتی که دو طرف آن رنگی شود. با توجه به طریقه ساخت شیشه رنگی می توان دو نوع کلی برای آن نام برد که در رنگ های مختلفی تهیه شده و در صنایع مختلفی استفاده می شود.

از مهم ترین کاربرد های شیشه رنگی می توان استفاده در دکوراسیون ساختمان ها را نام برد. از جمله شیشه های رنگی که برای کاربرد دکوراسیون داخلی می توان از آن استفاده کرد و به نوعی برای همین هدف طراحی و ساخته شده است می توان شیشه لاکوبل را نام برد. در ادامه در مورد شیشه های رنگی و کاربرد آنها در دکوراسیون داخلی صحبت خواهیم کرد.

شیشه لاکوبل و موارد استفاده

شیشه لاکوبل یا شیشه دکوراتیو در نوع رنگی یک نوع شیشه است که با استفاده با کیفیت ترین و عالی ترین رنگ های اروپایی ساخته می شود. این شیشه دارای چسبندگی، سختی و مقاومت بالایی هستند که با هدف استفاده در فضاهای دکوری در ساختمان ها ایجاد شدند. این نوع شیشه در رنگ های بسیار متنوع و زیبایی تولید شده است و می توان به استفاده از آن سایر طرح ها و نقش ها را برای دکور داخلی ساختمان ها اجرا کرد. شیشه دکوراتیو فضای درونی ساختمان را بزرگ تر نشان می دهد و نور را به داخل رفلکس می کند. به همین ترتیب زیبایی خاصی را در فضای داخلی ساحتمان ها بوجود می آورد.

nu5p_r1.jpg

شیشه رنگی

برای آشنایی بیشتر با شیشه لاکوبل می توان گفت که این شیشه ها از یک طرف رنگی هستند. این نوع شیشه در مرحله رنگ شدن از یک طرف به یک شیشه رنگی تبدیل می شود و پس از رنگ شدن با یک لایه از جنس ورش پی وی سی لمینت شده و به نوعی به عنوان محافظ برای شیشه عمل می کند. در این صورت می توان متوجه شد که مقاومت شیشه به چه دلیل بالاتر می رود. این نوع شیشه برای داخل اداره ها به عنوان دیوار های شیشه‌ای، منازل، محیط های کاری، طراحی نمای ساختمان و از این قبیل کاربرد ها اشاره کرد.

شیشه هوشمند و کاربرد آن در دکوراسیون داخلی

شیشه هوشمند از دیگر انواع شیشه های دکوراتیو است که در قسمت های مختلفی از ساختمان ها برای کابرد زیباسازی استفاده می شود. شیشه هوشمند با استفاده از فناوری های مختلفی این امکان را بوجود آورده است که بتوان میزان جذب نور را کنترل کرد. برای مثال می توان به شیشه های آفتاب گیر در این زمینه اشاره کرد. تقریبا می توان گفت که یک سوم انرژی خانه ها از طریق شیشه یا پنجره هدر می رود. برای کاهش اتلاف انرژی در ساختمان ها در فصل های گرم و سرد در حال حاضر بر روی پنجره ها متمرکز شده اند. بررسی های زیادی برای یافتن یک روش مناسب در جلوگیری از اتلاف انرژی انجام شده است. شیشه هوشمند از نتایج این بررسی ها بوجود آمده است که می توان با استفاده این شیشه ها در پنجره های دوجداره تاثیر بسیار زیادی در اتلاف انرژی ساختمان ها گذاشت.

شیشه هوشمند را می توان از روش های مختلفی تولید کرد یا اینکه با استفاده از برچسب های مخصوص شیشه های معمولی را به شیشه های هوشمند تبدیل کرد. ولیکن دقت کنید که این روش نمی تواند کاربرد اصلی یک شیشه هوشمند را داشته باشد. چرا که این نوع شیشه ها با یک واکنش حالت مات پیدا کرده و میزان جذب نور را بالا می برند و با همان واکش شفاف شده و مانند شیشه های معمولی عمل می کنند. پس با توجه به کاربرد اصلی این شیشه ها نمی توان به سادگی با استفاده از یک برچسب یک شیشه هوشمند مناسب بوجود آورد. از شیشه هوشمند می توان در قسمت های مختلف ساختمان ها استفاده کرد که در حال حاضر علاوه بر منازل در ساختمان های اداری و شرکت ها استفاده می شود. شیشه هوشمند را می توان به صورت رنگی هم استفاده کرد. شیشه های هوشمند رنگی در هنگام مات یا شفاف شدن رنگ خاص مخصوص به خود را دارند که یک کاربرد دکوراتیو را برای مکان مورد استفاده ایجاد می کنند. استفاده از این نوع شیشه ها و شیشه رنگی در ساختمان های امروزی بسیار زیاد و متداول شده است.

 

 

شیشه هوشمند

نقد کتاب چرا ملت ها شکست می خورند

نقد کتاب چرا ملت ها شکست می خورند

کتاب چرا ملت ها شکست می خورند سعی دارد به‌طور جامع شرح دهد که به چه دلیل ?.?? هزار میلیون نفر در کشورهای درحال پیشرفت در فقر به سر می‌برند و مدام در تقلا هستند تا با درآمدی که گاهی حتی از ?.?? دلار نیز کمتر است روزگار سر کنند. شاید انتظار داشته باشید این کتاب، اثری غم‌انگیز باشد و مطالعه‌اش احساس بدی به شما دست دهد؛ اما بر خلاف انتظار شما، اثری است فرح‌بخش و غنی که نوید فردای بهتر می‌دهد و شاید بتوان گفت که در نوع خود شاهکاریست.

دارون عجم‌اوغلو و جیمز ای رابینسون، دو نویسنده‌ی پرشور و معتبر این اثر، کار خود را با دادن اندک چشم‌اندازی به خواننده آغاز می‌کنند؛ آنها بیان می‌کنند که برطبق آمار، حتی در اوضاع ملال‌آور اقتصاد این روزها، یک شهروند آمریکایی به‌طور میانگین هفت برابر ثروتمندتر از یک شهروند مکزیکی، ده‌ برابر ثروتمندتر از یک شهروند ساکن پرو، حدود بیست برابر ثروتمندتر از یکی از سکنه‌ی جنوب صحرای ساهارا و حدود چهل برابر ثروتمندتر از ساکنین کشورهایی چون اتیوپی، مالی و دیگر کشورهای آفریقایی است که در شرایط مشابه قرار دارند. دلیل چنین اختلاف متحیرکننده‌ای چه می‌تواند باشد؟

پاسخ نویسنده به این سوال بسیار ساده است: تصور نادرستی که مدت‌هاست در اذهان عمومی نهادینه شده‌است؛ نویسندگان کتاب پیش رو از مباحثه‌های قدیمی علمی-اجتماعی بر سر اثبات این اصل که فقر، پایدار است به تنگ آمده‌اند؛ از نظر آن‌ها  فقر را نباید به حساب موفقیت جغرافیایی بد و الگوهای فرهنگی نادرست گذاشت و یا آن را از چشم رهبران نالایق دید.

نویسندگان کتاب «چرا ملت‌ها شکست می‌خورند» به جای آنکه فقر را نتیجه‌ی شانس بد بدانند، تمرکز خود را صرف جریان‌های تاریخی و گره‌هایی می‌کنند که سیاست‌های دنیای امروز را شکل می‌دهند؛ سیاست‌های پیش‌گرفته‌شده در دنیای امروز به دو دسته تقسیم می‌شوند؛ دسته‌ی اول سیاست‌های فراگیر هستند که موضوعاتی چون توزیع قدرت، بهره‌وری، تحصیلات، فناوری و سلامت عمومی مردم را شامل می‌شوند و دسته‌ی دوم، سیاست‌های جانبدارانه و سودجویانه‌ای که ثروت کشور را در یک طبقه‌ی جامعه متمرکز می‌کنند و تنها به سود قشری خاص، دیگر افراد جامعه را کنار می‌گذارند.

دارون عجم‌اوغلو و جیمز ای رابینسون در ادامه بعد از بررسی تاریخ کشورهایی چون کنگو و موشکافی علل سیاسی که سبب فقر و تیره روزی طولانی‌مدت مردم این کشورها شده است، این نکته را نیز یادآور می‌شود که هستند کشورهایی که زمانی در شرایط ناگوار مشابهی به سر می‌بردند اما موفق شدند تا راهی به‌سوی نجات بیابند. آن‌ها به این نتیجه می‌رسند که دلیل اصلی سعادتمندی و یا بیچارگی مردم یک کشور را فقط و فقط باید در سیاست‌های حاکم بر آن کشور جست‌‌وجو نمود؛ اگر کشور بوتسوانا توانست اوضاع خود را سروسامانی دهد، به این دلیل بود که سیاست‌های خود را تغییر داد و آن‌ها را بر پایه‌ی دستیابی به ثروت و سعادت تنظیم کرد؛ اگر کنگو و زیمباوه در چرخه‌ی بی‌پایان فقر و بدبختی گیر افتاده‌‌اند به این دلیل است که هرگز برای رهایی از فقر تلاش نکرده‌اند.

نویسندگان کتاب از معترضان مصری در میدان التحریر نیز سخن می‌گویند؛ به نظر آن‌ها آن معترضان تماماً حق اعتراض داشند. دولت فاسد و سست مردم را از رسیدن به ثروت بازمی‌داشت و آن‌ها را از استفاده از توانایی‌هاشان منع می‌کرد. مصر کشوری فقیر بود به این دلیل که اداره‌اش به دست گروهی اندک بود که مهره‌هاش شطرنج را گونه‌ای چیده بودند تا خود، کسانی باشند که از این بازی قدرت سود می‌برند؛ حتی اگر این سود به قیمت تیره‌روزی عموم مردم باشد.

در کشورهایی چون کره‌ی شمالی، هایتی و سومالی که در شرایط مشابه به‌سر می‌برند، قدرت تنها در دست عده‌ی محدودی است که به هر ریسمانی بتوانند چنگ می‌زنند تا از قدرت جدا نشوند. موضوع بسیار سرراست و واضح است؛ دولت‌هایی که سیاست‌های فراگیری دارند مردم خود را به سعادت و ثروت می‌رسانند و برای کشور خود پیشرفت و ترقی را خواستارند.

این در حالی است که دولت‌های سودجو چیزی جز فقر، رکود و محرومیت برای مردم خود به بار نمی‌آورند؛ حال هرچند قرن هم که می‌خواهد گذشته باشد. حقیقت تلخ آن‌جاست که برکنارکردن یک گروه از قدرت و نشاندن گروهی دیگر بر مسند آن، اوضاع را تغییر نخواهد داد. مشاهدات ثابت کرده‌اند که کشورهایی که در آن‌ها انقلاب صنعتی شکل نگرفته‌است همواره نسبتاً فقیر خواهند ماند. همانطور که عجم اوغلو و رابینسون در کتاب آورده‌اند، هیچ‌چیز چون موفقیت، کامیاب نمی‌شود و هیچ‌چیز چون شکست، زمین نمی‌خورد.

«چرا ملت‌ها شکست می‌خورند» کتابی قطور است؛ خواننده اما هنگام مطالعه ابداً حس نمی‌کند که کتابی سنگین در دست دارد. دارون عجم‌اوغلو و جیمز ای رابینسون امیدوارند این کتاب بتواند تغییری در شرایط فعلی جهان ایجاد کند. برگردان فارسی این کتاب به قلم محسن میردامادی و محمدحسین نعیمی‌پور و از انتشارات روزنه روانه‌ی بازار شده است.

لمینت چیست و چه کاربردهایی در چاپ دارد؟

لمینت چیست و چه کاربردهایی در چاپ دارد؟

1

لمینت چیست

لمینت چیست و چه کاربردهایی در چاپ دارد؟

لمینت کردن بهترین شیوه محافظت از محصولات چاپی از آسیب هایی مثل چروکیدگی ، لک‌ شدن ، آفتاب خوردگی ، سیاه شدگی ، پریدگی رنگ است. همچنین پرس لمینت مقاومت متریال چاپی را در برابر رطوبت، پارگی و نیز بالا می برد.

چاپ پلات یا لمینت؟

چاپ پلات یا همان چاپ لمینت بر شدت رنگ و کنتراست محصولات چاپی نیز تاثیر به سزایی دارد. با لمنیت آثار چاپی از تمامی این مزایا با هزینه و قیمتی پایین می توان بهره مند شد.

تخته شاسی چیست؟

تخته شاسی تخته ای از جنس فیبر است که برای نصب ماندگار تصاویر چاپی بر روی سطوح و دیوارها به کار می رود. فوم برد تخته شاسی از جنس پلی استایرن است که ویژگی های اصلی آن سبکی، مقاومت در برابر آب ، استحکام و قابلیت برش است و طرح های چاپ شده روی آن جلوه و نمایش زیبایی دارند

چاپ پلات و لمینت محافظ طرح های چاپ شده

طرح های چاپ شده ممکن است بدلایل محیطی از بین بروند، به همین دلیل نیاز به محافظ دارند. یکی از روش های بسیار مهم به منظور محافظت از طرح چاپ شده چاپ پلات و لمینت است.

 

چگونه می توان از کاغذ چاپ شده محافظت کرد؟

برای اینکه این نوع چاپ برای شما شفاف تر شود باید یک مثال بزنیم. کارت شناسایی شما با استفاده از یک لایه پلاستیکی پر می شود که این نمونه آشکار و بارز این نوع چاپ است که همیشه و همه جا آن را مشاهده کرده اید. برای اینکه این موضوع شفاف تر مورد بررسی قرار بگیرد نیاز است انواع چاپ در این زمینه به شما معرفی شود با ما همراه باشید تا شما را با انواع چاپ لمینت آشنا کنیم.

انواع چاپ لمینت یا پلات

واژه لمینت در انگلیسی به معنی لایه لایه کردن است. در صنعت چاپ پلات به این صورت است که لایه پلاستیکی متشکل از مواد شیمیایی مانند پلی استر و رزین کاغذ چاپ شده را پوشش می دهد. اگر بخواهیم ساده تر بیان کنیم این است که یک لایه پلاستیکی برای محافظت بیشتر از طرح چاپ شده بر روی طرح چسبانده می شود.

هفت روش برای لمینت کردن

لمینت کردن به هفت نوع سرد مات، سرد براق، ویژه مات، گرم مات، گرم براق، ضد خش و ضد خش کف طبقه بندی می شود.

 

ادامه مطلب : لمینت چیست

مشاوره ، سفارش آنلاین چاپ و استعلام قیمت با مشاوران ما

پیشنهاد می کنیم برای دریافت اطلاعات بیشتر در  زمینه های مختلف چاپ از مقالات دیگر  و ویدئو های سایت بازدید کنید و برای دریافت مشاوره  با ما در تماس باشید.      ( شماره های تماس مجموعه  02177335593 , 09101400024 )

برای مشاهده سایت و سفارش آنلاین روی لینک های زیر کلیک کنید :

 

چرا از تولید کنندگان حمایت کنیم ؟

چرا از تولید کنندگان حمایت کنیم ؟

از آن جایی که کشور ما با تحریم های بین المللی مواجه است

بهترین راه برای مقابله با این تحریم ها رونق تولید داخلی و حمایت از تولید داخلی است.

درست است که در شرایط تحریم در بحث تأمین مواد اولیه دچار مشکل

خواهیم بود، ولی در زمینه فروش و تولید ملی کیف شرایط بهتری ایجاد و فراهم می شود.

باید دست به دست هم دهیم تا مشکلات ناشی از کمبودهای وارداتی تولیدکنندگان به

اشکال مختلف رفع شود تا به داشته های خود تکیه کنیم و بر اساس سرمایه عمومی کشور اقدام و تولید را رونق ببخشیم.

تحریمهای بین المللی مانند تیغ دولبه عمل میکند، از سویی میتواند شرایط را برای افزایش توان تولید داخلی،

مناسب کند و از طرفی در صورت عدم توجه به ظرفیتهای داخلی، به استقلال سیاسی کشور خدشه وارد میکند.

مسئولان و مدیران کشور در جهت رسیدن به رونق تولید باید پتانسیل ها و ظرفیت های داخلی را باور کنند

و در راستای شکوفایی استعداد های داخلی اقدامات مناسب را انجام دهند و سرمایه گذاری های لازم را صورت دهند.

نیروی انسانی متخصص نقطه قوت اقتصاد کشور است که باید ضمن بها دادن به آن، زمینه فعالیت آنها در چرخه اقتصادی کشور فراهم شود.

یکی دیگر از موانع رونق اقتصادی واردات کالاهایی است که در داخل می تواند تولید شود که باعث دلسردی تولید کننده می شود.

واردات کالاهای مشابه داخلی، تولیدی های کیف را برای افزایش تولید و سرمایه گذاری دلسرد میکند.

cbbk_m1.jpg 

 

دولت باید با ممنوعیت واردات کالاهایی که در داخل تولید میشود

عرصه را برای رقابت سازندگان ایرانی فراهم کند تا ضمن خروج ارز از کشور تولید داخلی رونق بگیرد.

رونق تولید بخشی از برنامههای حوزه اقتصاد مقاومتی است که با حمایت از تولید داخلی میتواند به توسعه فعالیت تولیدکنندگان داخلی منجر شود.

معرفی تولیدی کیف داخلی

از جمله مطرح ترین تولید کنندگان کیف در ایران میتوان به تولیدی کیف گوهری اشاره کرد

این تولیدی با بیش از 10 سال تجربه موفق در زمینه تولید و پخش انواع کیف یکی از با سابقه ترین تولیدی ها ی کیف در این بخش شناخته میشود

تولیدی گوهری از جمله معدود تولید کنندگانیست که اقدام به عرضه مستقیم محصولات خود نمود

و به علت حذف واسطه های بسیار تمامی کیف های تولید شده توسط کیف گوهری

با نرخی بسیار پایین تر در اختیار مصرف کنندگان سطح کشور قرار گرفت

از ویژگیهای یک تولیدی کیف خوب

قیمت مناسب به عنوان رکن اساسی

تنوع بالا در محصولات

تولید هفتگی کیف های جدید و به روز

تولید انواع متنوعکیف از جمله کیف های زنانه , مردانه , مدرسه , و کوله پشتی

تولید انواع کیف سفارشی با پایین ترین نرخ

گارانتی و پشتیبانی از محصولات به صورت حقیقی

 

( اگر به دنبال تولیدی کیف چهارراه سیروس هستید از این مطالب بازدید فرمایید )

مراجعه حضوری به تولیدی کیف و دیدن محصولات از نزدیک

برای خرید از تولیدی مخصوصا اگر تجربه قبلی در این زمینه ندارید

حتما به صورت مستقیم به تولیدی کیف یا دفتر مرکزی مربوطه مراجعه کرده و با دیدن محصولات

از نزدیک و مقایسه قیمت ها و کیفیت اقدام به خرید کنید

از واسطه ها حذر کنید !!!

واسطه ها (دلال) مضر ترین عامل برای اقتصاد و پیشرفت صنعت

بوده و ضرره جبران ناپذیری به بدنه اقتصاد و باعث جلوگیری رشد و پیشرفت

تمامی مشاغل در هر سطحی میشه

هر چه در اینترنت میبینید باور نکنید !!!

با یه جستجوی ساده در اینترنت به طور مثال تولیدی کوله پشتی یا تولیدی کیف مدرسه رو جستجو کنید

سایت های زیادی رو میبینید

که همگی واسطه بوده و نه تنها اطلاعی از صنعت و تولید ندارند بلکه دانش کافی

برای نام گذاری منحصر به فرد برند و سایتشون هم ندارن به طوری که همگی از یک اسم خاص استفاده میکنن !!!!

مراجعه حضوری

حتما با مراجعه حضوری و درخواست آدرس تولیدی حتما از واقعی بودن واحد صنفی مذکور

اطمینان حاصل کنید

استعلام قیمت

با بازدید حضوری از تمامی عرضه کنندگان کیف و یا کالای مورد نظرتون

قیمت ها رو مقایسه کنید

قیاس قیمت ها در دو مورد به شما کمک شایانی میکنه

تشخیص تولیدی کیف واقعی از فیک (مسلما در عرضه مستقیم با قیمت خیلی پایین تری میتونید محصولتون رو خریداری کنید  )

مطمئنا یکی از ارکان موفقیت در هر صنف و شغلی خرید مناسب با پایین ترین قیمت و عرضه اجناس ارزان قیمته (به قول معروف سود تو خریده نه فروش !!!)

مراجعه مستقیم به تولیدی کیف چه مزیت هایی دارد ؟

با خرید مستقیم از تولید کننده در وحله اول میتونید بهترین کیفیت رو با مناسب ترین قیمت تهیه کنید

کم کردن واسطه ها باعث کاهش نرخ کاذب شده و انواع کیف رو میتونید

با کمتر از نصف قیمت موجود در بازار تهیه کنید !!!

با حذف واسطه ها (دلال های عزیز) بسیاری از مشاغل کاذب حذف میشه

مسلما روند رشد اقتصادی در تمامی مشاغل با رشد روز افزون مواجه میشه

پس عاجزانه تقاضا میکنم در واحد صنفی که برای خرید انتخاب میکنید  فرمایید

 

 

 

مالیات بر ارث و نحوه محاسبه آن

مالیات بر ارث و نحوه محاسبه آن

مالیات بر ارث و محاسبه مالیات بر ارث بر اساس معیار های مختلفی انجام می شود که بستگی به تاریخ فوت و نسبت وراث با متوفی و همچنین میزان و نوع دارایی های متوفی دارد.

نسبت وراث با متوفی و تاثیر آن بر میزان مالیات بر ارث

به طور کلی به میزانی که این نسبت نزدیک تر باشد درصد مالیات بر ارث بالاتر ، و هرچه این نسبت دورتر باشد ، درصد مالیات بر ارث کمتر خواهد شد.

تاثیر نوع دارایی ها بر درصد مالیات بر ارث

دوستان عزیز ، درصد مالیات بر ارث برای انواع مختلف دارایی ها متفاوت است و این گونه نیست که برای کل اموال یک درصد ثابتی در نظر گرفته شود.

به عنوان مثال مقدار و درصد مالیات بر ارث منزل مسکونی با مالیات بر ارث مغازه متفاوت است.مالیات بر ارث سپرده های بانکی ، مالیات بر ارث خودرو ، مالیات بر ارث سهام و مالیات بر ارث اجناس تولیدی ها هریک درصد متفاوتی دارند.

شما می توانید برای اطلاع از درصد مالیات بر ارث انواع مختلف دارایی ها به سایت فراز تکس به نشانی اینترنتی faraztax.com مراجعه کنید و از کامل ترین و جامع ترین قوانین و اطلاعات و اخبار مالیات بر ارث باخبر شوید.

همچنین می توانید از مشاوره رایگان مالیات بر ارث به صورت تلفنی یا آنلاین بهره مند شوید.

ما برای پرداخت منصفانه مالیات بر ارث به شما کمک می کنیم تا مالیات اضافه پرداخت نکنید.

d1bh_m1.jpg

تاثیر تاریخ فوت بر مقدار مالیات بر ارث

قانون مالیات بر ارث در سال نود و پنج تغییر کرد و درصد های آن عوض شد بنابراین اگر زمان فوت مربوط به قبل از این تاریخ باشد مالیات بر ارث طبق قانون قبلی و اگر مربوط به سال نود و پنج به بعد باشد ، مالیات بر ارث اموال طبق قانون فعلی محاسبه می شود.

انحصار وراثت و مفاصاحساب مالیات بر ارث

لازم است بدانید که قبل از پرداخت مالیات بر ارث باید گواهی انحصار وراثت بگیرید و پس از آن مالیات بر ارث خود را پرداخت کنید و مفاصاحساب مالیات بر ارث خود را دریافت کنید.