سه راه حل برای اتصال دوربین مدار بسته به کامپیوتر


سه راه حل برای اتصال دوربین مدار بسته به کامپیوتر

استفاده از دوربین مداربسته برای نظارت بر مکان های مختلف به یک امر متداول تبدیل شده است. برای نصب دوربین مدار بسته و ذخیره تصاویر شما می توانید هم از دستگاه های تخصصی ذخیره اطلاعات مانند دی وی ار و ان وی ار استفاده کنید و هم اگر تمایلی به استفاده از این دستگاه ها نداشتید می توانید دوربین های مداربسته را به کامپیوتر های خود متصل کنید. در این مطلب به مورد دوم یعنی راهکارهایی برای اتصال دوربین مدار بسته به کامپیوتر ها پرداخته ایم.

 

راه‌حل 1: نصب دوربین مداربسته بدون DVR / NVR با استفاده از کامپیوتر یا سرور

 اگر یک کامپیوتر یا لپ‌تاپ اضافی دارید، می‌توانید از آن به جای دستگاه dvr استفاده کنید و فیلم دوربین مدار بسته را مستقیماً روی آن ضبط کنید. اما مشکل اتصال مستقیم دوربین مداربسته به کامپیوتر بدون  dvrاین است که در این روش باید کامپیوتر خود را دائماً روشن نگه دارید.

در این روش می‌توان به جای کامپیوتر، از سرور برای نصب دوربین مداربسته بدون dvr استفاده کرد. به این صورت که فیلم‌های دوربین‌های مداربسته را در سرور بارگذاری و ذخیره کنید. در این حالت می‌توانید از هر کجا از طریق تلفن همراه خود به فایل‌های خود روی سرور دسترسی داشته باشید.

اگر قصد خرید دوربین مدار بسته دارید ما به شما دوربین هایک ویژن را پیشنهاد می کنیم. دوربین مدار بسته هایک ویژن را می توانید در انواع مختلف از نمایندگی هایک ویژن در ایران خریداری کنید.

راه‌حل 2: نصب دوربین مداربسته بدون DVR / NVR با استفاده از فضای ذخیره‌سازی ابری

 اگر برند دوربین مداربسته شما خدمات ذخیرهسازی ابری ارائه می‌دهد، می‌توانید نصب دوربین مداربسته بدون dvr / NVR را روی فضای ابری انجام دهید و فیلم‌ها را آنجا ذخیره کنید.

استفاده از فضای ذخیره‌سازی ابری نیاز به پرداخت هزینه و اشتراک ماهانه دارد. اما مزیت این روش این است که سرویس ابری امکان پشتیبان‌گیری از فایل‌های حساس و مهم را فراهم می‌کند. و همچنین به شما امکان می‌دهد در هر زمان و هر مکان به آنها دسترسی پیدا کنید.

 

راه‌حل 3: نصب دوربین مداربسته بدون DVR / NVR با استفاده از روش UID

امروزه و با پیشرفت فناوری، در اکثر دوربین‌های IP، امکان راه‌اندازی و نصب دوربین مداربسته بدون dvr به راحتی امکان‌پذیر است. اگر دوربین مداربسته شما از فناوری P2P پشتیبانی می‌کند، راه‌اندازی دوربین‌های IP بدون نیاز به دستگاه VNR بسیار آسان است.

 

 برای نصب دوربین بدون dvr با روش UID چند مرحله ساده وجود دارد. در زیر این روش را روی دو نمونه دوربین توضیح می‌دهیم.

مثال اول:

در دوربین آی پی P2P برند Reolink مدل Argus® 2 در 3 مرحله ساده برای انجام تنظیمات دوربین بدون DVR یا NVR آورده شده است.

مرحله 1: نرم‌افزار رایگان دوربین مداربسته را که توسط توسط فروشنده ارائه شده، مانند Reolink App و Client را دانلود و نصب کنید.

مرحله 2: UID و رمز عبور دوربین را برای اضافه کردن دوربین وارد کنید.

مرحله 3: در App/Client روی دوربین کلیک کنید. سپس می‌توانید Reolink Argus® 2 را از طریق اینترنت مشاهده کنید.

مثال دوم:

 در دوربین آی پی P2P  برند Vstarcam مدل C24S-PLUS، 3 مراحل سریع و ساده برای انجام نصب دوربین بدون DVR یا NVR به صورت زیر است.

مرحله 1: نرم‌افزار رایگان دوربین را که توسط سازنده ارائه شده دانلود کنید.

مرحله 2: UID دوربین و رمز عبور را برای اد کردن دوربین وارد کنید (به منظور بهبود امنیت دوربین، حتما رمز عبور پیش‌فرض را تغییر دهید)

مرحله 3: در App/Client روی دوربین کلیک کنید. اکنون و به همین راحتی می‌توانید Vstarcam C24S-PLUS را از طریق اینترنت مشاهده کنید.

علاوه بر برند Vstarcam و Reolink، سازنده معروف دوربین مدار بسته مانند HIKVISION و Dahua نیز دارای دوربین IP مستقل هستند که از ویژگی های مانند: اتصال Wifi ، ضبط ویدئو با کارت SD و پخش ویدئو P2P پشتیبانی می‌کند.

راه‌حل 4: نصب دوربین مداربسته بدون DVR / NVRبا استفاده از روش انتقال پورت

اگر دوربین مداربسته شما از P2P پشتیبانی نمی‌کنند یا می‌خواهید از طریف مرورگر وب به دوربین خود دسترسی داشته باشید؛ پس برای نصب دوربین مداربسته بدون dvr کافی است از روش انتقال پورت استفاده کنید.

برای این کار باید پیکربندی روی internet gateway خود انجام دهید. این کار امکان انتقال پورت یا port forwarding را بر روی فایروال شما فراهم می‌کند.

اول باید بخش Port Forwarding را پیدا کنید. اگرچه صفحه هر روتر یا مودم با دیگری کمی متفاوت است، اما معمولا اسامی متداول در منو برای بخش تنظیمات که حاوی Port Forwarding هستند عبارتند از:

 “Port Forwarding”, “Applications”, “Gaming”, “Virtual Servers”, “Firewall”, and “Protected Setup”..

یک port forwarding از پیش تعیین شده پیدا کنید. اکثر روترها دارای یک منوی کشویی با گزینه‌های از پیش تنظیم شده برای اپلیکیشن‌های معروف هستند. اگر نیاز به بازکردن پورت‌های یکی از این اپلیکیشن‌ها دارید، آن را از منوی کشویی ” Service Name ” یا ” Application ” (یا اسم مشابه) انتخاب کنید. و سپس با کلیک روی save (یا اسم مشابه) تغییرات خود را ذخیره کنید.

یک ورودی سفارشی ایجاد کنید. اگر برنامه‌ای که می‌خواهید اضافه کنید در فهرست نیست، باید یک port forwarding سفارشی ایجاد کنید. هر روتر روش کمی متفاوت برای انجام این کار دارد، اگرچه اطلاعات مورد نیاز برای هر روتر یکسان است.

آدرس IP پرایوت کامپیوتر خود را وارد کنید. این مورد در قسمت ” Private IP ” یا ” Device IP ” قرار دارد.

تنظیمات خود را ذخیره کنید. روی دکمه Save  یا Apply  کلیک کنید. همچنین در صورت نیاز باید اجازه دهید روتر مجدداً راه‌اندازی (restart) شود تا تغییرات اعمال شوند.

مثال نصب دوربین مداربسته بدون DVR / NVRبا استفاده از روش انتقال پورت

در این جا ما از Reolink RLC-410 به عنوان مثال استفاده می‌کنیم. در زیر روش دقیق نصب دوربین مداربسته بدون dvr با استفاده از روش Port Forwarding را توضیح داده‌ایم.

مرحله 1: آدرس IP دوربین خود را از مسیر Device Settings” > “Network Status پیدا کنید.

مرحله 2:پورت HTTP” و “پورت RTMP” دوربین IP خود را در مسیر زیر بررسی کنید.

“Device Settings” > “Network” > “Advanced” > “Setup” > “Port Settings”.

مرحله 3: وارد صفحه وب روتر خود شوید و پورت HTTP و پورت RTMP را به آدرس IP دوربین در روتر انتقال دهید.

مرحله 4: آدرس IP شبکه WAN شبکه خانگی خود را پیدا کنید.

مرحله 5: یک مرورگر وب را باز کنید و آدرس URL را در قالب http: // (wanip): (httpport) وارد کنید.

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.